Een van de simpelste visgerechten en een combinatie waar ik zelf niet snel op zou komen, later deze week ga ik dit zeker nog een keer maken! Ik ben vooral benieuwd hoe de smaak veranderd van het geheel met een andere vis. Probeer het uit en laat me weten hoe het smaakt!

Ingrediënten

  • 2 grote pangasiusfilets
  • 1 ui
  • 1 tl garum
  • ½ el olie: Hojiblanca van Valderrama
  • (gekookte) zoute vis: 2 ansjovisjes
  • 1 tl azijn  van Bourgondisch Lifestyle
  • ½ tl oregano

Schub de vissen en maak ze schoon zegt het recept, maar als je pangasiusfilets uit de diepvries gebruikt kun je deze stap overslaan. Snijd een ui fijn en doe deze in een schotel, in dit geval een ruime koekenpan, maar een tajin zou ook kunnen. Fruit de ui kort. Leg hier de vissen op zonder ze elkaar overlappen. Voeg de garum en olie toe en laat dit langzaam garen. Ik heb halverwege de vissen nog even gedraaid en de ui eroverheen verdeeld. Als het gaar is leg je de ansjovisjes op de vis, voeg nu een beetje azijn toe en strooi de oregano erover.

Ik heb bewust speciale olie en azijn gebruikt waarvan ik monsters had gekregen op de wijnbeurs vorige maand. Ze bevallen beide erg goed en ik zou graag beide flessen in het groot hebben.

