Niet alleen de reguliere media kopieren elkaar als het gaat om nieuwsberichten. Op blogs kopiëren mensen elkaar ook klakkeloos. Een paar weken geleden was ik naarstig op zoek naar kardoen en via google vond ik op diverse plekken dat ik dit zou kunnen vinden op de Albert Kuyp in Amsterdam. Dat zou niet gek zijn want daar woon ik vlakbij, maar niemand daar kent kardoen! Ook Turkse winkels hebben geen idee waar ik het over heb. Ik wordt door marktlui doorverwezen naar een Surinaamse winkel, maar de groente is Mediterranees en niet Zuid-Amerikaans, zucht. In een zijstraat bij een Marokkaanse winkel zag ik grauwe bleekselderij liggen dat van dichtbij kardoen bleek te zijn. De stengels zijn vrij ruw en de bladeren een zacht grijsgroen. De geur is een beetje onduidelijk. Hoe de smaak zal zijn is nog even afwachten. Ik ga zometeen een deel koken in zelfgetrokken bouillon met wijnruit, munt, koriander, en venkel.

