Romeins koken is heel erg leuk en nog veel lekkerder en soms ook leerzaam. Zo heb ik zaterdag geleerd dat ik niet moet koken wanneer ik heel moe ben. Ik had een Laine Snapper gekocht en heb deze geprobeerd zelf schoon te maken, ik raad het niet aan dit zelf te doen. Misschien dat het met een scherper mes beter was gelukt maar ik kwam niet door het buikvlies heen. Toen dit eenmaal toch gelukt was heb ik de kop verwijderd zodat de vis mij niet langer aanstaarde. Tussendoor heb ik natuurlijk foto’s gemaakt en daarna ging ik improviseren. Ik heb de vis gesmoord in bouillon met koriander en peper en prei en af en toe gedraaid. Toen de vis uit elkaar viel was deze gaar en erg lekker totdat ik erachter kwam dat de harde stukjes in de saus schubben waren, zoiets kan gebeuren. Als voorgerecht wilde ik tonijn met ei maken maar ik had eerst de tonijn kort moeten bakken en daarna snijden, niet andersom. Een beetje peper erover en de tonijn gleed zo naar binnen. Als ik moe ben verlies ik al snel mijn geduld en als het koken en fotograferen niet gaat zoals ik in gedachten had wordt ik nog chagrijnig ook, vraag maar aan mijn lief. Gistyeren ging het koken een stuk beter, vooraf blinde vinken op z’n Romeins en daarna rijst met Minutal met appel.

